Vår rekryteringsprocess

Lediga tjänster

Våra lediga tjänster annonseras i första hand på vår hemsida men även i relevanta kanaler för den aktuella tjänsten.

Urval 

När vi gör det första urvalet bland inkomna ansökningar tittar vi på din samlade kompetens utifrån ditt personliga brev och CV. Efter ett första urval ges utvalda sökande möjlighet att genomföra ett antal arbetspsykologiska tester. Syftet med testerna är att vi objektivt ska kunna de kartlägga faktorer som är viktiga för den aktuella tjänsten.

Rekryteringsträff och intervju  

Nästa steg är att vi antingen bjuder in ett större antal sökande till en rekryteringsträff eller att vi bokar in dig till en individuell intervju. I de fall vi har en rekryteringsträff  avser vi att rekrytera flera till samma typ av tjänst vid samma tillfälle. Under rekryteringsträffen får du mer information om SOS Alarm, den aktuella tjänsten, en inblick i hur det är att arbeta hos oss samt möjlighet att ställa frågor. Efter avslutad information hålls individuella intervjuer på plats och du får även delta i gruppdiskussioner anpassad till aktuell tjänst.

Referenser 

Efter intervjun återkopplar vi till dig så snart vi har gjort en samlad bedömning. Är du fortsatt intresserad av tjänsten och är en av slutkandidaterna pratar vi alltid med minst två av dina referenser. Vi ser gärna att referenserna är tidigare eller nuvarande chefer.

Hälsa och säkerhet 

Inför erbjudande om anställning genomgår alla våra medarbetare en hälso- och säkerhetskontroll. Säkerhetskontroll innebär att vi gör en slagning i polisens belastnings- och misstankeregister. Detta görs eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag. Drogtest utan anmärkning är även en förutsättning för anställning.

Erbjudande 

Vi finns med dig ända fram till dess att tjänsten är tillsatt. Är du vår slutkandidat är vi glada över att kunna ge dig ett anställningserbjudande. Oavsett får alla sökanden ett besked och återkoppling när rekryteringsprocessen är genomförd.